Ha egy új csapat érkezik egy új
sportba, akkor érthető módon nincs nagy elvárás velük szemben. Ennek ellenére
mindenki figyeli őket vagy nyíltan, vagy csak a szemük sarkából. Főleg, ha a
debütáló csapatban lévő versenyzők is újjak a sportágban. Nos, így lehetett
mindenki a szlovákiai rallycross versenyhétvége szombat reggelén. A pénteki nap
folyamán a Proex Sport csendben elfoglalta helyét, mellőzve minden
csinnadrattát. Az újságírók és a versenyzők is figyelmüket Kiss Pál Tomi
bemutatkozására irányították (érthető módon) hisz mégis csak egy igazi
sztárpilóta érkezett a rallycross világába.
A szombati két szabadedzés után a
– szintén új kupasorozat – Opel Astra Kupa résztvevői már kezdték „méregetni
egymást”. Mindenki Don Nitro időeredményeit figyelte, de hamar kiderült, hogy
egy másik rutinos róka is jelen van. Ilosvay Péter, ugyan éveket hagyott ki, de
– talán sokak meglepetésére – a Proex Sport kék-narancssárga autójában tért
vissza. Egyértelmű volt, hogy Nitro és Ilosvay harca lesz az Astra Kupában. Az első
előfutamot követően azonban már többen is átmentek közelebbről megnézni az
Újoncokat. Szabolcs Róbert a Proex Sport csapatfőnöke, Frederic Over és
kapitány Dorottya alaposan borította a papírformákat. A gyorsasági autósport
világából érkezett versenyzők elég gyorsan megmutatták, hogy mire is képesek.
Vasárnapi elődöntőre már mindenki
számára világossá vált, hogy a döntőben biztos, hogy lesz „proexes”. A kérdés
csupán annyi volt, hogy hány. Végül a csapat mind a négy versenyzője döntőbe
jutott. Ami ezután történt, attól a leg csavarosabb eszű fanatikusoknak is
leesett az álla. Amúgy is volt némi csúszás a programban és a pilóták is már
nagyon feszülten várták a rajtot. A rajtot követően
Ilosvay, Szabolcs és Over
hamar az élre tört, azonban Ilosvay az első kanyart nem tudta bevenni, és (a
nagyobb balesetet elkerülendő) inkább kiegyenesítette a pályát. Az élre került
Szabolcs, míg mögötte Over és Végh. A saras részt abszolválta mindenki, de az
aszfaltra visszatérve Over autója kitört. Fred megpróbálta a pályán tartani az
autót, de végül lesodródott. Fred tovább gépészkedett és visszatért a pályára.
Bár pozícióját elvesztette, de folytatta a versenyt. Sajnos nem sokáig, mert a
pályabírók úgy ítélték meg, hogy szabálytalanul tért vissza a versenybe, ezért
fekete zászlóval kizárták. Over a kör befejeztével igyekezett minél előbb
elhagyni a pályát, de ebből baleset lett. A pálya elhagyása (vagyis a boxutcába
térés) úgy valósítható meg, hogy a rajt utáni egyenes egy szakaszán vissza kell
fordulni. A verseny közben azonban Fred pont az ideális íven kanyarodott,
amikor Vigh Levente nagy sebességgel nekicsapódott. A versenyt félbeszakították.
Over komoly sérülés nélkül megúszta, de autója már nem volt ilyen szerencsés. A
félbeszakított versenylehetőséget nyújtott arra, hogy a sérült autókat (ha
lehetett) rendbe hozzák. Over autójának megjavítása reménytelen volt (főleg, hogy a pilótát a pálya Medical Centerébe szállították kivizsgálásra), de Ilosvay autójára adott volt minden. A versenyigazgató engedélyezte az autók rendbehozatalát és (bár szűkös volt az idő) új rajtot rendelt el. A rendelkezésre álló idő rövidsége ellenére sikerült a rajtrácsra időben kiküldeni Ilosvay autóját. A rajtrácsra négy autó állt fel. A szervezők azonban egy perccel korábban indították a rajtot, így nem vették észre, hogy Don Nitro autója is visszatért. A rajtot követően egyből leállították a futamot és új rajtot rendeltek el. A döntő (harmadik felvonása) már rendben lezajlott és a csaták közepette, de végül sikeresen fejeződött be. Az OPEL ASTRA Kupa első versenyét végül Szabolcs Róbert nyerte, míg a második helyen Ilosvay Péter és harmadikon Don Nitro végzett.
A következő versenyre nem kell
sokat várni, hisz a húsvéti nyuszi idén nem tojást, hanem valakiknek csillogó
serlegeket fog hozni. A helyszín Máriapócs lesz, ami a Proex Sportnak (és három
pilótájuknak) új és ismeretlen pálya.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése