2015. április 27., hétfő

Küzdésből és kitartásból jeles

Az első futam eredménye alapján Somogyi Márk a második helyről rajtolhatott. Márk fejben sokszor lejátszotta a rajtot, hogy mit fog csinálni. Benyó Máté indult előle és tudta, hogy ő remek rajtoló. Több forgatókönyv is volt a fejében, melyben különböző helyzetek szerepeltek. Ami viszont a rajt után történt arra nem lehet felkészülni sem, nemhogy megakadályozni. A rajtot remekül kapta el és Benyó mellé majd mögé húzódva az első kanyarban másodikként fordult el. A kettes kanyar előtt azonban a holland Mika Morien rajta vett féktávot. Ez még nem lett volna végzetes, de ezután Morien irányt váltott és Nagy Norbit is megkoccolta. Nagy értelem szerűen próbálta menteni a helyzetet, de esélytelen volt, mert Morien elé került (pontosabban a jobbhátsó oldalával telibe találta a bal elejét), így a holland újra összeütközött vele. Innentől kezdve már Nagy tehetetlen volt és szó szerint belecsapódott Márk autójába.  Márk kisodródott a pályáról és az autója is leállt. Nagy és Morien tudta folytatni a versenyt és mindössze néhány helyett veszítettek, míg Somogyi számára minden elúszott. Másodpercekig állt a bukótérben és már mindenki felkészült, hogy sajnos ennek a versenynek itt a vége. Több mint 10 másodperc csend után újra beindult az autó és visszatért a pályára. Ekkor az utolsó versenyzőtől 22 másodpercre volt, így szinte esélytelennek tűnt, hogy egyáltalán utolérje a mezőnyt.
Márk nem adta fel és három kör alatt ledolgozta hátrányát, így a negyedik kör végén már nem az utolsó volt. Hajtotta az autót, szinte már kinyomta a szemét, de nem akarta feladni. Küzdelme, pedig nem volt hiába való. A versenytáv felére már a 15. helyen volt és még mindig tudta tartani a tempót a viharvert Suzukival.  Öt körrel a vége előtt megszerezte a 13. helyet. Több mint 20 másodperc volt a hátránya a 12-től így annak a lehetősége, hogy még feljebb érjen nem volt realitása. Végül aztán a megszerzett tizenharmadik helyen intette le a kockás zászló.
A megszerzett helyezés még értékesebbé válik, ha hozzátesszük, az ütközést követően a futómű olyan szinten megsérült, hogy az is kész csoda volt, hogy egyáltalán újra visszatudott vele menni a pályára. Valószínűleg az ütközés után Márk fejében átkapcsolódott valami és rallyes üzemmódba váltott. „Amíg megy, addig megyünk”. Igaz, hogy a rossz futómű miatt még egyenesben tartani is komoly erőfeszítést jelentett nem hogy a kanyarokban. A célba érkezést követően Márk olyan fáradt volt, hogy legalább két perc kellett, hogy kikászolódjon az autóból. Arcán látszott, hogy teljesen kimerült. A versenyt követően Márk elmondta, hogy minden tagja fáj és fáradt, mert olyan erővel kellett tartania a kormányt, hogy az izmai már teljesen befeszültek.

A versenyt illetőleg csalódott volt, hisz nem is az eredmény, hanem a mód, ahogy történt azt neheztelte. Nagy Norbi a verseny után oda ment hozzá és sajnálatát fejezte ki az eset miatt. Márknak jólesett, hogy az ETCC-s pilóta bocsánatot kért tőle, de a kamera felvételeket visszanézve jobban örült volna, ha Mika Morien megy oda hozzá és kér tőle elnézést. A felvételek alapján, Márkon kétszer vett féktávot a holland és az egész balesetet ő indította el.

A Szabolcs Róbert a ProexSport csapatfőnöke a versenyt követően gratulált Márknak és elmondta, hogy nagyon komoly teljesítményt mutatott azzal, ahogy ezt a helyzetet kezelte. A sérült autóval is képes volt nagyon jó köridőket futni, és kitartásáért is megdicsérte. A csapat minden tagja gratulált neki a teljesítményéért. Két órával a versenyt követően már az előttük álló feladatokról volt szó és a hungaroringi második futam már a múlté. Somogyi Márk már vasárnap megmutatta, hogy igazi autóversenyző és remek sportember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése