Annak ellenére, hogy Pünkösdkor
rendezték a Rabócsi Ringen a Rallycross OB-t és az Opel Astra Kupát, a
Proexsport (Rallycafésan fogalmazva) álló csillaga Szabolcs Robi tabella
vezetése nem Pünkösdi Királyságú. Sőt, komoly pontokkal növelte előnyét Don
Nitroval szemben. Valószínűleg Nitronak újra kell értelmezni élete e szakaszát,
hisz a hétvége után még egy Proexes fenevadat kapott a nyakába. Fredric Overnek
pont annyi pontja van jelenleg, mint Nitro barátunknak.
A hétvégén az időjárás legalább
olyan kiszámíthatatlan volt, mint az Astra Kupa futamai. Az egész hétvégére
esőt jósoltak, de szerencsénkre Máriapócsot jószerivel elkerülte. Bár, ami a
pénteket és a szombatot illeti azért jutott belőle, de legalább nem megállás nélkül.
Vasárnap esőmentes lett, míg a hétfő reggel beindult, de aztán az égiek úgy
döntöttek, hogy inkább száraz versenyt néznének.
A hétvégén mindenkinek megvolt a
feladata. Szabolcs Robi dolga az volt, hogy ismét nyerjen, Fredric Overé, hogy
lehetőleg négy keréken versenyezzen. Kapitány Dórinkra nagy feladat várt, hisz
(tanulva az előző versenyből) meg kellett mutatni karmait az ellenfeleknek.
Ilosvay Peti házi feladata volt, hogy (immár nem betegen és lázasan) menjen,
ahogy csak bír. A terv az volt, hogy egy Proexsportos dobogót összehozni.
A szabadedzések inkább a vizes
versenyre való felkészülésről szóltak, mint sem az „éles” menetelekről. Az idő
miatt sok lett a kérdőjel. Elsősorban nem is a víz volt a probléma, hanem a
driftes autók által felgumizott pályarészek. Esős időben ugyanis az ideális
ívek felejtősek, de a driftesek a pálya egyes részeit szinte teljes
terjedelmében felgumizták. Az, pedig azt is jelentette, hogy a felgumizott
részeken inkább csak utas a pilóta az autójával, ha megcsúszik, és nagyon hamar
akár az egész hétvégéje is befejeződhet.
Így a csapat elsősorban azt
tanulmányozta, hogy „mi lesz, ha…”. Szerencsére azonban kegyesek voltak az
égiek és a „B” és „C” tervek a fiókban maradtak.
Az edzések során Szabolcs Robi
szinte mindig Szabolcs Robi hozta a legjobb köröket. Azért csak szinte, mert
Frederic Over is alaposan belehúzott. Az előfutamokon már vegyes volt a kép,
hisz nem csak a kupás Astrák vívtak egymással csatát. Bizony meg kellett
küzdeni a Suzukival, Peugeottal, Ladával is. Ami nagyon tanulságos volt, hisz
az 1600cm3-esek között rengeteg „sperdifis” csoda volt, amik ellen esély sem
volt a „klasszikus” Astrának a murván. Ennek ellenére jól szerepeltek a
kupások, hisz Szabolcs Robi egyenesen az abszolút 6. legjobb időt is elcsente.
(Mi lett volna, ha az Astrákban is sper van?)
Az első két előfutam alapjába
véve papírformát hozott, és kezdett kirajzolódni, hogy akár egy Prooexsportos
döntő és három dobogós hely is lehet. A harmadik előfutamban azonban már
mindenki az elődöntőért küzdött és megkezdődött a kegyetlen csata a
helyezésekért. Noha, a szabályok tiltják az ütközéseket, de versenyhelyzetekben
olykor ez mégis elkerülhetetlen. Főleg, ha az ember fia (vagy lánya) nem akar
pozíciót átadni. Matekozni nem volt idő, hiszen nem az volt az elsődleges az
előfutamon, hogy hányadikként intik le, hanem, hogy az az idő, amivel beér, az
hova lesz elég? Az ádáz csaták eredményként már az autók is elkezdtek veszteni
szépségükből. Azaz egyre több lett a horpadt sárvédő, ajtó, lökhárító.
Először Kapitány Dorottya
keveredett egy „buliba” aminek az eredménye egy piros zászló és egy új rajt
volt. Akkor „Dorothy”-nak azt találta mondani egy ATB-s, hogy „Fékezni kellett
volna”. Sőt, még a belső kamerájának felvételét is elkérték, hogy megnézzék mit
rontott a „kislány”. Nos, nem történt egyéb, mint, hogy Dóri nem adta oda a
pozícióját és teljesen szabályos volt. Amikor megkérdezték tőle, hogy „de hát
miért nem fékezett?” Röviden annyit mondott „Én autó-versenyezni jöttem, ahol a
gyorsaság a lényeg és nem a lassulás. De amúgy miért ne fékezett a másik autó,
ha látta, hogy nem fér el?” Így aztán az ügy le is lett zárva. Az előfutamot,
pedig sikeresen abszolválta.
Ilosvay Péter sem volt túl
szerencsés, miután őt megforgatták, pedig már ép az értékes második helyért
csatázott Szabolcs Robival. Ráadásul még Dóri is majdnem telibe találta, amikor
megforgott. A döntőben, pedig ismét Péter húzta a rövidebbet, amikor a
gumifalnak csapódva keresztbe állt a pályán. Az érkező Varga Mátyásnak esélye
sem volt kikerülni őt és szó szerint „menetirányba” tette Ilos kocsiját. Ja,
Dorottya is éppen hogy megtudott állni. Így azonban az az álom, hogy három
Proexes autó végezzen az élen elillant.
Szabolcs Robi egész hétvégén
kiegyensúlyozottan és jól ment, így a futamgyőzelme nem volt nagy meglepetés.
Annál inkább Frederic második helye. Fred köztudottan gyors, de nála a hiba
lehetősége eddig benne volt. Most azonban hibátlanul versenyzett, ami nem is
maradt jutalom nélkül. A mostani második helye az összesítésben is a harmadik helyre
hozta, ami valójában második. A hétvége után neki is és Don Nitronak is 82
pontja van.
A hétvége után a Proexsport
csapata elégedetten utazhatott haza a Rabócsi Ringről. Az Opel Astra Kupa
harmadik fordulóját Szabolcs Robi nyerte, míg a csapat idegen légiósa Fredric
Over lett a második. Don Nitro a harmadik, de negyedik Ilosvay Peti, míg az
ötödik Kapitány Dorottya. Így aztán elmondhatjuk, hogy az első ötben négy
Proexsportos végzett.
Folytatás június 5-én és 6-án Nyirádon.






Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése